Training assertiviteit voor organisaties 

Wat als je meer van je doelen bereikt en daarbij ook een magneet wordt voor anderen? Dat is assertiviteit. Meer van jezelf te laten zien – je doelen, grenzen en plannen – en synergie opzoeken en tactvol communiceren. Ook als het spannend wordt.

 

Wat levert assertiviteit je op?

  • Een rijker leven. Elke dag meer van je eigen belangen en behoeften realiseren.
  • Vitaliteit en zin in je dag. Grenzen stellen en meer kansen zien voor synergie in samenwerking. 
  • Je aantrekkingskracht op mensen versterken. Eerlijker en diplomatiek(er) communiceren. 
  • Je durft meer van jezelf te laten zien en in te brengen.

 

Assertiviteit gedrag kan je ook helpen met:

  • Zelfvertrouwen en eigenwaarde krijgen
  • Je gevoelens begrijpen en herkennen
  • Respect van anderen verdienen
  • Communicatie verbeteren
  • Win-win situaties creëren
  • Je besluitvaardigheid verbeteren
  • Eerlijke relaties creëren
  • Krijg meer voldoening in uw werk

 

Assertiviteit is een spier die getraind kan worden.

De training assertiviteit

Het unieke aan de training is de mate waarin jij het in de vingers krijgt. Geen trucje maar de vaardigheid baseren op waar jij goed in bent en nog uitdagend vindt. Een balans tussen de diepere lagen van je persoonlijkheid en competentieontwikkeling. Lees hier meer over onze principes. 

Ontwikkeling gaat dan over hoe ga je om met spanning en adrenaline in het veld van assertiviteit? Hoe zet je stappen in de groeizone en niet de paniekzone? Hoe ga je om met weerstand. Tegelijkertijd gaat ontwikkelen over oefenen en het ‘in de vingers krijgen’ van de vaardigheden. Dit sterkt zelfvertrouwen.

Wat leren deelnemers bij de training assertiviteit?

 

Inhoudelijk

  • Het (h)erkennen van de weerstanden tot assertief gedrag. Het omgaan met stress, sociale belemmeringen en overtuigingen.
  • Het (h)erkennen van jouw voorkeursgedrag van assertief handelen. Neig je tot passief, agressief of passief agressief handelen?
  • Zichtbaarheid vergroten door non verbal communicatie
  • Je mening geven en daarbij aansluiten bij anderen
  • Positieve en negatieve feedback leren ontvangen en geven
  • Het leren van ‘nee’ zeggen
  • Verzoeken indienen zonder anderen te controleren
  • Confrontaties aangaan

Competentieontwikkeling

  • Inzichten in de leer, groei en paniekzone
  • Inzichten in de leerlijn en het versterken van zelfvertrouwen
  • Inzichten in het opstellen van leerdoelen en strategieën
  • Omgaan met velden van weerstand
  • Vertalen van het geleerde naar de dagelijkse praktijk

 

Vrijblijvende kennismaking

Als leidinggevende of (HR) directeur kun je telefonisch contact opnemen op +31624377099 of per e-mail tom@9ways.nl opnemen. Mocht ik aan het trainen en coachen zijn kun je ook een belafspraak in mijn agenda plannen.

 

Artikelen over talentontwikkeling

competentie ontwikkeling hogeropgeleide
competentie ontwikkeling

Competenties vlotter ontwikkelen dan de massa, hoe doe je dat?

Hoe kun jij je competenties vlotter ontwikkelen dan de massa? “Someone…