Wat doen millenials die hun ‘droombaan’ vinden anders?

Bij het willen veranderen van werk is er vaak enthousiasme. Er ontbreekt een fase aan met veel nieuwe mogelijkheden en ideeën.  Je denkt bijvoorbeeld:

 

  • ‘ik zou wel iets willen met sales’
  • ‘ Of iets met mensen opleiden’
  • ‘Organiseren’
  • ‘Innovatie’

 

Elke verandering in vak of werkveld is een wereld op zich. Iets met ‘sales’ kan bijvoorbeeld de volgende vragen oproepen:

 

  • Farmer of Hunter?
  • Accountmanager, Key Accountmanager of Strategisch Accountmanager?
  • In welke sectoren? ICT, Sociaal Domein, Artificial Intelligence of Advocatuur?
  • Nationaal of Internationaal?

 

Millenials die hun ‘droombaan’ realiseren oriënteren zich eerst breed en focussen daarna. Ze behouden enthousiasme en kanaliseren dit slim. Ze analyseren welke baan echt goed bij hun unieke profiel past en maken een keuze.

 

Daarnaast is er besef dat je niet overal expert in kan zijn: je weet niet wat je niet weet. Daardoor -vanuit focus – raken ze in gesprek met hun netwerk om hun ideeën te toetsen en (nog) verder aan te scherpen.

 

Ben je zelf op zoek? Knap. Je hebt de barrière doorbroken om actief je eigen loopbaankoers te volgen. Niet iedereen geeft hier gehoor aan. Mocht je er hulp bij willen lees hier eens meer hoe een loopbaantraject je kan helpen.